tisdag 11 augusti 2009

because you're worth it

Räcker det inte med att få "You wouldn't steal a car. [...] Downloading is stealing." när man köpt eller hyrt en DVD-film? För att inte tala om alla filmtrailers man måste hoppa över. Idag läste jag i DN att några personer på skivbolaget Def Jam (Kanye West, Bon Jovi, Rihanna) fått snilleblixten att sälja reklamplatser i CD-häftet. Självklart på grund av att CD-skivan inte ger lika stora intäkter som den en gång gjorde. Tråkigt att skivbranschen aldrig lär sig utan gång på gång ger fingret åt konsumenterna. Hur lång tid dröjer det tills vi får reklamavbrott på CD-skivan precis som i Spotify? Ska de trycka reklam på omslaget eller bara bifoga en liten reklamlapp för vinyler? De saknar trotts allt ganska ofta ett häfte.

Detta påhitt är bara ännu ett själ till piratkopiering. Jag bryr mig inte om reklam i något som man får tillgång till gratis, men att förstöra en produkt man betalt för med reklam för Bahamas turistbyrå är nästan lika lågt som filmbranschens anti-pirat-reklam till den stackaren som betalt för filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar